mobirise.com

Країна моєї мрії    

Країна моєї мрії    

Мета. Сформувати в учнів уявлення про поняття миру, визначити, якими є умови та чинники для побудови позитивного миру, навчити розпізнавати небезпеки на шляху до миру та змусити задуматися, якого майбутнього прагнуть власне вони. 

Форма та методи: лекція, «мозковий штурм», рольова гра, обговорення. 

Матеріали: аркуші паперу і маркери для груп, класна дошка.  

Орієнтовний час: 45 хвилин 

Вступна частина.

Учитель пояснює класу ключові поняття уроку. 
Мир іноді дорівнюють відсутності війни. Але чи може вважатися країна мирною за відсутності стану війни, якщо в ній порушуються права людини, є дискримінація за будь-якою ознакою або соціальна нерівність? Чи є тоді ця країна дійсно мирною?
Досліджуючи відповіді на ці запитання, відомий норвезький вчений, один із провідних теоретиків освіти в галузі миру та конфліктів Юхан Галтунг (Johan Vincent Galtung) увів поняття негативного і позитивного миру.
Негативний мир – це відсутність насильства. Для того, щоб створити негативний мир, ми повинні шукати шляхи до скорочення або ліквідації насильства. Припинення вогню в разі військових дій буде прикладом негативного миру.
Позитивним миром є наявність соціальної справедливості і рівності, а також відсутність структурного або непрямого насильства. Він характеризується наявністю гармонійних суспільних відносин та інтеграцією людини в суспільство.
З метою більш глибокого розуміння позитивного миру, важливо зрозуміти поняття структурного насильства.
Структурне насильство, або непряме насильство, є результатом наявності соціальних структур та інститутів, які заважають людям задовольняти свої основні потреби і перекривають доступ до основних прав людини. Наприклад, голод може бути результатом структурного насильства, оскільки економічні і соціальні системи в державі перешкоджають громадянам отримати доступ до продовольства, в той час, коли державні ресурси спрямовуються на інші видатки, такі, як військові.
Основна частина. 

1. Мозковий штурм.

Учитель пропонує згадати будь-яку країну, яка не є сьогодні в стані війни, та відповісти на запитання:

- Ви могли б описати цю країну як мирну? 

- Чи є в ній фізичне насильство, соціальна нерівність, несправедливість або дискримінація? Швидше за все, відповідь – так. 

- То чи є тоді ця країна дійсно мирною?

2. Проведення рольової гри «Країна моєї мрії».

Учитель об'єднує учнів у групи по 4-5 осіб, пропонує задуматися над сценаріями майбутнього і намалювати країну, в якій би вони хотіли жити. На цьому малюнку буде дорога з дороговказами, обабіч якої можна зобразити те, що заважає, і те, що допомагає, на шляху до позитивного миру.

Заключна частина

По закінченню роботи групи презентують свої результати і обговорюють, з якими труднощами вони зіткнулися на своєму шляху миробудівництва.